Ver eventos
Ver convocatorias
Ver todo
PiA Webinar Series - "Talking Sediments" (regresar)
Fecha: miércoles, abril 28, 2021 (03:00 PM - 04:00 PM)
Lugar del Evento: Youtube
Categorías: Ciencias básicas, Académicos, Investigación, Física y Geociencias, Estudiantes, Profesores, Funcionarios, Evento, net-event

PiA Webinar Series - "Talking Sediments"

Fecha de realización: Miércoles 28 de Abril

Hora:  3:00 p.m - 4:15 p.m

Organizan: PiA - Particles in the Americas

Apoyan: Física y Geociencias

Ingresar al enlace de transmisión

PiA initiated a series of webinars across the spectrum of disciplines related to particles in water. Scientists invited by the Steering Committee of PiA present their work to a broad audience of students, university faculty, practitioners, and scientists in government.

Programación:

• Title: "Processes contributing to the formation of a shelf turbidity maxima in a region of freshwater influence"
  • Raúl Flores Audibert, Ph.D
  • Assistant Professor in the Civil Engineering Department at Universidad Técnica Federico Santa María (Chile)
  • "The influence of rotating stratified tidal flow on ripple dynamics beneath the Rhine River plume"
  • Saulo Meirelles, Ph.D.
  • Physical Oceanographer at MetOcean Solutions (New Zealand)

*Mayores informes: Prof. Juan C. Restrepo L - restrepocj@uninorte.edu.co

__________