septiembre 2019
Seminario IEEC: Mobile Money, Inclusive Finance and Enterprise (regresar)
Fecha: viernes, septiembre 20, 2019 (10:30 AM - 12:30 PM)
Lugar del Evento: Salón 21K.

El Departamento de Economía de la Universidad del Norte, a través del Instituto de Estudios Económicos del Caribe- IEEC- invita a Seminario IEEE que en esta ocasión trae como invitado a Edward Lorenz, Ph.D University of Cambridge; Professor, University of Côte d’Azur and Visiting Professor, University of Johannesburg.

Conferencia:

Mobile Money, Inclusive Finance and Enterprise Innovativeness: An Analysis of East African Nations

Resumen:

This study explores the relationship between firms’ adoption of mobile money services and their innovativeness in Uganda, Kenya and Tanzania. We argue that the use of mobile money by firms has a positive indirect impact on their innovativeness by reducing the credit constraints they face using data available from the World Bank Enterprise

Surveys and adopting a sequential modelling approach. Innovation is shown to depend on whether or not the firm is credit constrained, and the probability of being credit constrained is shown to depend on the choices made about the use of mobile money. We find that the indirect impact of mobile money on innovation performance is greater for small firms tan for medium or large firms.

Información de Contacto:
Instituto de Estudios Económicos del Caribe IEEC