PhD. In Audiovisual Communication with Extraordinary Award at Univerisdad de Navarra, especialized in Enterteinment and Media Management at UCLA, his research is dedicated to study the Industry and the Market of Audiovisual Enterteinment, as well as its relationships with new technologies. In february 2016 he obtained the title as Profesor Titular de Universidad from  Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación. (Aneca) Previously, after a period of professional internships at Onda Cero y Antena 3, developed his professional activity at Telecinco, where he was assistant producer at the contest La Quinta Esfera, later he produced the show Felipe VI: Así es el futuro Rey de España.

Since 2004, he is professor in the Faculty of Communication at Universidad de Navarra. He authored books as El entretenimiento en la televisión española. Historia, industria y mercado(Deusto, 2010), Guion y producción de programas de entretenimiento (Eunsa, 2013) and many academic papers.