Carousel bootstrap 3 with 2.3.2 style and swipe compatibility - Bootsnipp.com
Ver eventos
Ver convocatorias
Ver todo
Seminario IEEC: Financial Aid, College Opportunity, and Teen Fertility (regresar)
Fecha: viernes, agosto 6, 2021 (10:30 AM - 12:00 PM)
Categorías: Humanidades y Ciencias sociales, Académicos, Economía, Estudiantes, Evento, net-event

Primer Seminario IEEC del semestre:

Financial Aid, College Opportunity, and Teen Fertility: Evidence from Ser Pilo Paga in Colombia (con Michael D. Bloem)

Fecha: Agosto 6 de 2021

Hora: 10:30 a.m

Ingresa al enlace de transmisión

Organiza: Departamento de Economía

Resumen: We study the impacts on teen fertility of Ser Pilo Paga (SPP), a generous college financial aid program introduced in Colombia in 2014. We use a triple difference approach that exploits variation in the share of female students eligible for the program across municipalities and the fact that the introduction of SPP should not affect the education and fertility decisions of older women not targeted by the program. We find that after the introduction of SPP, fertility rates for women aged 15-19 years old decreased in more affected municipalities by about 10 percent relative to less affected municipalities.

These effects are driven by municipalities that conceivably had greater excess demand for college before SPP, including areas located closer to SPP-eligible college institutions and areas with both low college-going expectations and high perceived returns to going to college.

Our results suggest that increasing economic opportunities through expanding college access can contribute to lowering teen fertility rates.

A cargo de:

• Jesús Villero
  • Estudiante de cuarto año de doctorado en economía en Georgia State University (USA). Asistente de investigación para Georgia Policy Labs. Economista de la Universidad del Norte y una doble maestría en economía de Georgetown University (USA) e ILADES-Universidad Alberto Hurtado (Chile).

Mayores informes: deptoeconomia@uninorte.edu.co

Vigilada Mineducación