Carousel bootstrap 3 with 2.3.2 style and swipe compatibility - Bootsnipp.com

__________

Consultar evento por fecha

Seminario IEEC: Regression Discontinuity Designs with Multiple Cutoffs. (regresar)
Fecha: viernes, mayo 17, 2019 (10:30 AM - 11:30 AM)
Lugar del Evento: Salón 21K.

This presentation will provide an introduction to Regression Discontinuity Designs (RDDs), one of the most credible identification strategies for policy evaluation. We then present a new method for extrapolation in RDDs that relies on the presence of multiple cutoffs. Our approach is based on an easy-to-interpret identifying assumption that mimics the idea of “common trends” in difference-in-differences designs. We use our methods to study the effect of ACCES, a subsidized loan program for higher education in Colombia, and offer new empirical evidence on the program effects for students with test scores away from the cutoff that determined program eligibility.

Invitados: Gonzalo Vázquez-Baré, Assistant Professor, University of California, Santa Barbara.

Información de Contacto:
Instituto de Estudios Económicos del Caribe IEEC.
: avillarraga@uninorte.edu.co; deptoeconomia@uninorte.edu.co;

Vigilada Mineducación